Overstappen zonder risico

Overstappen is eenvoudig en zonder risico
Als u overstapt verandert alleen uw leverancier. Uw netbeheerder blijft dezelfde, en deze zorgt ervoor dat u stroom en gas geleverd krijgt. U hoeft dus nooit bang te zijn dat de levering door een overstap onderbroken wordt. Forstrom zal u het meeste werk rond een overstap naar onze dienstverlening uit handen nemen. Zo zullen wij u afmelden bij uw vorige leverancier. Dit is zo geregeld dat u nooit bang hoeft te zijn bij 2 leveranciers tegelijk klant te zijn. Wij houden u via e-mail op de hoogte van de voortgang. Wij zullen u hierbij een paar keer vragen gegevens in te voeren en te bevestigen. Wij doen dit om zeker te stellen dat gegevens correct zijn, zodat daar later geen misverstanden uit ontstaan. Tenslotte zit u bij Forstrom niet vast aan langlopende contracten. U kunt altijd per maand opzeggen.

Overstapdatum
Zodra de definitieve overstapdatum bekend is, ontvangt u van ons de bevestiging per e-mail met daarin de startdatum van levering en het moment van uw eerste rekening. Tussen aanmelding bij Forstrom en start levering door Forstrom kan enige tijd verlopen, afhankelijk van afspraken die u met uw vorige leverancier had over bv. een einde contract datum. Forstrom zal u waarschuwen als u door een overstap bij uw oude leverancier een boete dreigt te moeten betalen. U heeft dan de keuze uw overstap uit te stellen of de boete voor lief te nemen. Forstrom neemt eventuele boetes bij uw vorige leverancier niet voor zijn rekening.

Slimme meter check
De Forstrom Formule werkt alleen als u over een goed functionerende slimme meter beschikt voor in ieder geval stroom en ook voor gas als u gas afneemt. Als u een offerte aanvraagt zullen wij eerst in de systemen van uw netbeheerder nagaan of u een geschikte meter heeft. Zo niet dan zullen wij u informeren wat dan de mogelijkheden zijn. Als u onze offerte accepteert en klant wil worden vragen wij u om in te stemmen met het uitlezen van uw slimme meter. Vervolgens controleren wij of wij uw meter ook daadwerkelijk technisch kunnen uitlezen. Als deze check goed verloopt kunt u overstappen naar Forstrom. Zo niet dan zullen wij u informeren en naar oplossingen zoeken.

Hoe lang duurt overstappen?
Overstappen is met een paar muisklikken geregeld. Toch duurt het even voordat u echt bent overgestapt. Dit komt omdat u een wettelijke bedenktijd heeft van 14 dagen en omdat u een opzegtermijn bij uw vorige leverancier kunt hebben. Ook kijken wij of uw slimme meter goed functioneert (zie hierboven). Overstappen duurt daarom minimaal 14 dagen, meestal ca. 30 dagen. Overstappen gebeurt in een paar stappen die hiernaast zijn weergegeven. Wij vragen u steeds in te stemmen met de volgende stap. Als u in de eerste 14 dagen besluit om toch niet over te stappen dan kunt u ons dat per e-mail laten weten. U heeft dan geen verplichtingen en hoeft de borgfactuur niet te betalen. Zodra u de borgfactuur betaald heeft en uw slimme meter goed werkt zetten wij de opzegging bij uw vorige leverancier in werking. 

Betaalschema
Uw betalingen aan Forstrom verlopen als volgt:

  • Maand 1 – Maand waarin u aangeeft klant van Forstrom te willen worden: Betaling borg
  • Maand 2 – Maand waarin de levering via Forstrom start: Geen betaling
  • Maand 3 – Betaling kloppende rekening over maand 2
  • Maand 4 – Betaling kloppende rekening over maand 3
  • enz.

Als u in de toekomst bij Forstrom zou vertrekken, dan wordt in de laatste maandafrekening de borg en opgebouwde rente met u verrekend.

Eindafrekening vorige leverancier
Als u naar Forstrom overstapt krijgt u meestal binnen 2 maanden na de overstapdatum een eindafrekening van uw vorige leverancier. Forstrom geeft de meterstanden op de overstapdatum door aan uw vorige leverancier. Deze maakt met deze meterstanden een eindafrekening op tot de overstapdatum. U moet zelf even in de gaten houden of dit correct verloopt.

 

Offerte aanvragen2

 


Forstrom levert stroom en gas aan kleinverbruikers met een slimme meter. Forstrom is verkooppartner van Qwint B.V. te Hengelo

© 2017 Forstrom